Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klasyfikacja i style Carvingu
#1
Witam,

chciałbym sobie poukładać w głowie i domknąć temat jazdy po części każdym "stylem" carvingu. Może przerabiane wcześniej, tutaj na forum nie znalazłem wątku takiego agregowanego.
Domyślnie czasem zastanawiam się jak np. Szaman ma zapisane carving i race - czy to jedynie podejście że ściga się czy też reprezentuje jakiś inny szczególny styl?

Jak dotąd oglądałem to gdzieś wyróżniłem sobie:

velvet/onedge/cmc/bomber/extremecarving - jak widzę to różnice zaczynają się już od samej postawy na desce - prostopadle vs wzdłuż wiązań. Czy jest jeszcze jakaś inna szkoła?

Oczywiście inaczej klasyfikując można wyróżnić cięty NW, WN, kompensacyjny/śmig cięty?/ jeżeli dobrze kojarzę po angielsku crossover, crossunder i crossthrough


Pozdrawiam,
Piotr
Odpowiedz
#2
to może na początek:

carving style

a potem:

Erik Beckman Manifest
Odpowiedz
#3
(23-02-2017, 12:06 PM)Grzsk napisał(a): to może na początek:

carving style
a potem:
Erik Beckman Manifest

Dzięki za linki Grzsk. Akurat w międzyczasie wszedłem na tę strone.
Odpowiedz
#4
1) Śmig cięty proszę nie prowokować... temat bez dna i sensu. podobnie jak to techniką którą podobno ktoś umie wykonać... nikt nie widział... Jak ktoś to umie to zapisuje się lekcję ale ostrzegam że biorę KESSLERa GS 185.

2) Style jazdy... ehhh Na pewno możemy wyróżnić dwa skrajna.
RACE - czyli NW + przyspieszenie deski (WN?) w końcowej fazie skrętu, duże odgięcie górą ciała od skrętu, dynamika, maksymalizacja siły działającej na deskę.
EC - czyli WN/kompensacja - położenie się całym ciałem na śniegu, minimalizacja siły działającej na deskę, jak najmniejsza dynamika.
i dowolna ilość wariantów pośrednich. No i na koniec zarówno RACE jak i EC może być wykonane na wiele sposobów...

To tak najogólniej jak się da Wink
Odpowiedz
#5
Shaman
1) Śmig cięty proszę nie prowokować... temat bez dna i sensu. podobnie jak to techniką którą podobno ktoś umie wykonać... nikt nie widział... Jak ktoś to umie to zapisuje się lekcję ale ostrzegam że biorę KESSLERa GS 185.

2) Style jazdy... ehhh Na pewno możemy wyróżnić dwa skrajna.
RACE - czyli NW + przyspieszenie deski (WN?) w końcowej fazie skrętu, duże odgięcie górą ciała od skrętu, dynamika, maksymalizacja siły działającej na deskę.
EC - czyli WN/kompensacja - położenie się całym ciałem na śniegu, minimalizacja siły działającej na deskę, jak najmniejsza dynamika.
i dowolna ilość wariantów pośrednich. No i na koniec zarówno RACE jak i EC może być wykonane na wiele sposobów...

To tak najogólniej jak się da Wink


Ave ShamanSmile
W zasadzie wypełniłeś temat jak dla mnie. Dziękuję Smile
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości